torsdag 31 januari 2008

Loppis














Syrran och jag kom överens om att vi måste rensa hemma. Vi har alldeles för mycket saker som vi har tröttnat på. Så förra helgen hyrde vi ett loppisbord för att förhoppningsvis kunna sälja av lite. Jag fick ihop två banankartonger och två pappåsar fulla med prylar. Det gick jättebra för oss båda att sälja. Jag hade inte mycket med mig hem. Helt otroligt att andra vill ha ens skräp. På bilderna ser ni andras skräp som jag fick med mig hem... hihi... Det är ju som att byta grejer med varandra. Och jag bara älskar de sakerna som jag fick med mig hem. Vi ska ta en vända till, lite längre fram i vår, för jag lovar att jag har mycket mycket mera att sälja.

Trevlig helg till er alla.

Kram Carina

27 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig det är ju helt perfekt att byta "skräp" med varandra. Men jag tycker inte att du verkade ha fått med dig nåt skräp hem, bara en massa fina saker.

Kram Pernilla

Färjtorp sa...

Hej ängeln i vitt =)
Vad mycket fina fynd du har gjort.
Älskar loppisar =)
kram Johanna.

♥ Pia... sa...

Hallo angel of the morning.....:) håller fullständigt medoch sååå fina fynd du gjort..önskar jag kunbde göra nåt dylikt..att hyra bord..vet inte nåt ställe häomkring mej som man kan göra det..bakluckeloppis var det för nåra år sedan..innan det blev så otroligt poppis med loppis...rimmmar bra gör jag iallafall..jo den där sången ..gillar jag oxå...och ännu mera med JILL JOHNSON..ha en härlig gooo kväll....PIA

Lilla Blanka sa...

Men vad kul att gå på loppis med sina grejer o samtidigt kolla in andras, dubbel nytta på nåt sätt :)
Kram
Mia
Ps fina grejer du fick "bytt till dig"!

Mitt hem är min borg sa...

Visst e de perfekt att åka och byta grejer med varann.. Ha ha..
Du hittade ju riktiga fynd saker..

Kram Linda!!

Evelinas hus sa...

Vad skönt och bli av med massa saker. Och roligt med nytt, jättefina saker.
Kram Caroline

linnea-maria sa...

Ja ibland har man blivit alldeles paff när någon köpt sådant som man själv tycker är skräp och personen ser så där "fynd-lycklig" ut. Men dina fynd var helt i min smak :) /linnea-maria

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så vackra lopis fynd du gjort!!
Får nog rensa lite i mitt garage med...o föråd!!

Maria sa...

Du fyndade ju en massa fint, skönt att samtidigt slippa eget "skräp"!!!

Ha en skön helg!!

sabina sa...

Vilken fin blogg du har! Och fina fynd! Visst kan jag göra vilken text som helst på begäran.

Solsjö - Under en vind sa...

Bra att rensa och att få med sååå mycket fint hem! Ha en skön helg! Kram!

My Lovely Things sa...

vilka underbara fynd!!!

oj, oj oj,!!Tänk v bra att lämna sitt skräp och få skatter igen...
Det där med loppis bord var ju ingen dum idé...Jag tror att det brukara vara en baklluckeloppis här i byn på sommaren...då ska jag nog göra mig av med lite skräp:::
Kram Anna

Änglahem sa...

Skulle du inte göra dig av med saker, inte ta hem?*hihi*
Men vilka fina saker som fick följa med dig hem, örngotten, såssnipan, den lilla silverkannan osv osv...!

Kram
Ulrika

Dorthe ♥ sa...

Hej Gumman!
Tycker att du kunne lägga ut lite på Tradera.....jag vill oxå ha dina underbara saker.

Kramisar
Dorthe

Snäckornas sjö sa...

Vilke fint "skräp" du fick med dig hem ;-) Klockan är underbar!!!

Bergagårdens Lina sa...

Jättefina saker! Inget skräp alls!!

/Lina

Ann-Catrin sa...

Vika fanatstiska fynd... klockan bara älskar jag.. förstorade upp bilderna och bara njöt!!
Kul med loppis... bäde att sälja och KÖPA!!
Kramar A-C

Prästgårds Maria sa...

Visst är det kul med loppis, både att bli av greje och att handla nya.
Mycket fint du fick med dej hem! Säkert var det lika fina saker du sålde också!
Ha det gott!
Krma Maria

Jennys Vita Villervalla sa...

Härliga fynd!Och mysig blogg du har!
Kram
Jenny

Vanilladreams and humblebees sa...

Ja man kanske skulle testa det där med att sälja på loppis någon gång också! Vad kul!!!

Fin fina grejer du fick med dig hem... klockan blev jag kär i!

Kramar från Jenny
--<-@

Vanilladreams and humblebees sa...

Hej lilla ängel! Vilken ur gullig hälsning du skrev! Hihi... ja det är klart.. ibland tänker man ju inte längre än vart näsan räcker! Jag borde ju så klart sy lite vimplar själv... det ska jag göra! Kan ju inte vara så svårt...

Kramar!

Tusen tack för att du skrev!
--<-@

Anonym sa...

Väldigt fint skräp du hittat,må jag då säga.Jättefint.Kul att nån annan ville ha det du gjorde dig av med,ska pröva det nån gång själv.Kul att du vill vara med i min tävling.Lycka till.Katta

Min Skattkammare sa...

Oj, så mycket fint du fick med dig hem! Riktigt bra det där med att kunna byta och sälja.
Vilken fin blogg du har! Har kikat runt och fick se Lyktan, en av mina favoriter också. Jag har bott största delen av mitt liv i Frövi, så jag har haft nära dit. Då bor du inte så långt härifrån kanske....?
Tack för ditt fina beröm för mina tavlor, det värmer!
Ha´det så bra!
Kram Kicki

Smått och gott hos Lina sa...

Vilka fina fynd du har gjort! Kul med loppisar!

Ha det bra!
Lina

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men vilka vackra loppisfynd! Ja tänk vad skönt det är att bli av med lite skrot men visst är det ännu roligt att få komma över lite skrot =)
Ja, jag fick också skratta åt din vovves korv incident! Man måste ha varit med om det...för att förstå hur chocktillstånd går över till humor=)

Kram Anita

vitating sa...

Åhh vilka fina ting!! Det är ju såå underbart oxå att bli av med skräp som står i gömmorna!! Jag älskar att rensa :-) I helgen samlade jag på mig saker, slängde lite oxå! Titta gärna in hos mig får du se i mitt andra inlägg! Min kusin gjorde sig av med saker men jag lät dem vackra tingen bo hos mig!

Ha e trevlig kväll!
kramar Vitating

Stina sa...

Kram till dig, vännen.:-)