fredag 24 april 2009

Dum, dummare eller ...


















rent av dummast. Hör här bara :) Jag har länge letat efter ett skåp att trycka in den fula tjockteven i. Det skulle vara ett enkelt ett och i stil med det jag har fast utan glasdörr. Tänk er att förra helgen hittade jag ett .... i stan av alla ställen hihi. Jodå, vi hann hem och fick tom i oss en kopp kaffe innan färg och pensel åkte fram. Medans färgen torkade plockade vi ur det gamla skåpet ( vad mycket skit man har sparat ) Väl på plats satte jag mig ner och tyckte att jädrars vad bra det blev. Nu skulle bara tjockisen tryckas in oxå. Ja, men tevehelv... fick ju inte plats. I min iver hade jag ju glömt att mäta ljupet på skåpet. Är inte detta dumt så säg. Nu löste det sig ja, vi fick köpa en plattis fast att det inte stod som prio ett på min vill-ha-lista.

Ja,så var det tunikan jag så gärna ville ha och som skulle passa så bra. Det var bara det att den fanns inte i min storlek och skulle heller aldrig finnas så det var bara att åka hem och glömma alltsammans. Väl hemma ringer sonen... hörru, har du sett vintagekläderna på kappAhl? ( eftersom han själv jobbar i en klädbutik dock inte kappahl och vet min stil brukar han alltid höra av sig när det kommer in nåt nytt ) jovisst, jag har köpt mig en blus som jag är så nöjd med. Men du ..... älskade vän, raring och gud vet vad... kan du inte spana in en vit tunika som ser ut si och så. Jag hör honom visslande plöja sig fram till klädställningen. Sedan kommer en enkel fråga till mig....ska du ut och tälta på semestern? nädu, i sommar blir vi hemma. Ja men,.... fatta att denna tunika blir alldeles för stor till dig vrålar han. Ta den bara.... så fixar jag resten. Efter en hel eftermiddag och många, många fula ord så har jag fått en tunika jag kan ha....kalla mig gärna dum men det bjuder jag på.

Dessa dörrar betalade jag bara en tjuga för... det är väl iaf inte dumt va? :)

Ha det bäst gott folk och kram på er alla / Carina

ps
Rigaresan var kannon och sen är det slutsnackat om det haha. Nädå, bilder kommer förhoppningsvis framöver.

23 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Ha ha...så kan det gå!!! :) Tur allt ordnade sig till slut! Ha en bra dag! Kram!

Randi sa...

Heisann!
HeHeHe....artig historie da,å godt det ordna seg:-)
Å skapet er berre lekkert du...sukk!
Ha en fin helg!
Klem fra,Randi

Liten Bod sa...

Fniss! Ja ibland går det för fort när man vädrar fynd.... :) Dörrarna var så fina! Kram, Tina

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men vad fint det blev med skåpet.. "fniss" skönt när allt ordnar sig...trevlig helg snowwhite-sussie

Mitt hvite hus sa...

Ja fort gjort i iveren.... dette kunne nok ha skjedd meg også=)

De dørene var alldeles nydelig...skapet likeså=)

Klem kerstin

LenaS sa...

haha som det kan bli ;o) Skönt att det löste sig i slutänden!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

AGENT 77 sa...

jaa va toktigt men men du fick ett fint skåp o ny TV...trevlig helg..kram E

Stenlycka sa...

Skönt att allt ordnade sig.Skåpet är jätte läckert.
Ha en skön helg!
KRAMAR

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej sötnos....fick mig ett gott skratt där...haha.

Men DU vilka fynd du gjort med dörrarna. AVIS...

Önskar dig en fin helg

Kram Viveka

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Haha... ja men jäklar gumman så dråpliga ni ska ha känt er då ni skulle till att boxera in stortjockistv:n i skåpet och den inte rymdes!!! =). Ja men tur i oturen så fick ni ju en plattis istället!
Själv så säger jag åt alla som är hit och ser våran "hatafetisfulistv" att jag är då minnsan miljövänlig av mig! Varför kasta något som funkar! Men...sschhyss... jag hatar den! Men en plattis är inte prio ett hos oss heller!

På tal om plattis... hälsa din käraste att jag misslyckades med soppan! Alltså andra dan höll jag på att kräkas av att bara känna lukten! Har aldrig ätit så mycket potatis eller druckigt så mycket mjölk som nu =)

Den där hyllan förresten går nog alldeles utmärkt att kapa!

Ha det så gott i helgen käraste vännen!

KRAAAAM Anita

Nobelle sa...

Hi, hi, så är det ibland när man är ivrig! Det ordnade sig i alla fall, och så fick ni en ny tv med ;)! Skåpet är helt underbart. Minns att min mormor hade ett liknande. Ha en skön helg!

Kram, Jenny

Annas Vita Hjärtan sa...

Haha känner igen det där! Jag köpte ett skåp till köket...men hoppsan det fick inte plats.
men allt löser dig till slut...hihi

Ha en underbar helg du goa!

Kram Anna

Thesèse sa...

hah lite rolig berättelse! Skulle va en typisk dag i mitt liv.. de kan va hel tokiga o inte så genomtänkta ibland. Jag har oxå varit ute på vifft o letat efter ett precis sånt tv skåp men jag har inte hittat nå passande än. fast jag har faktiskt tänkt på det där med djupet hihih! Kram tess

junhe sa...

*hihi* jag känner igen mig lite...ibland är min "hjärna" före och jag själv ngr meter bakom (dt där lät väldigt konstigt, men så känns det ibland)

jag har kommit på mig själv med att köpa ngt jag trodde jag behövde för att sedan komma hem och se att det finns ingen plats för "saken" *suck*
nej, nu ska jag surfa runt lite på din söta blogg =)

ha dt gott/ junhe

junhe sa...

oj, glömde fråga vart du har skaffat dina "svängdörrar". har letat efter sådana!!!
hoppas på svar =)

MiaMaria sa...

Hej!

Så fint skåpet är och skönt att allt ordnar sig i slutändan.....

Istället för att du sätter in pengar till mig för skyltarna...byter jag gärna mot något du har gjort...ex...änglavingarna i trä....om du har lust alltså och givetvis betalar jag mellanskillnad.....

Hör av dig!!!!
MiaMaria

Hemmet Är Min Borg sa...

hahaha känner igen mig där lite
ja men det blev ju bra till slut
kram

Jillsan sa...

Hihi, lite roligt var det allt! Antar att det var någon som blev glad för det plötsliga köpet.
Fint var skåpet iaf!!!
Ha en bra vecka!
Jill

Titti sa...

Hi hi det var roligt at läsa!!!

Jag vill också ha ett skåp till vår fula tjocktv, men sambon tycker INTE det.
Det får bli ännu en sak att övartala honom om =)

Kram Titti

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Hahaha:) Ja, du allt bra rolig du Carina, det är så man skulle vilja ge dig en gó, jättekram! Skåpet är ju verkligen helt ljuvligt...
Allt fixade ju sig tillslut, ok, en ny tv stod inte på listan, men den gamla hade säkert pajat snart iallafall;)

Ha det bra!
Kramar Camilla

Anonym sa...

Hihi jag sitter här och skrattar...du liknar lite mig! Så där kan jag bli i all iver och hets, men snyggt blev dte iallafall.

Kram Pernilla

K sa...

NÄÄÄÄÄHÄÄÄÄ Nu tror jag att jag tjuvat dina dörrar ;D va lustigt, har inte vart in här på ett tag.
Va FIIINA dina blev *INSPIRATION*
;D KRAAM/K

Pysselpalatset sa...

Så har jag också gjort... fniss.. men jag löste det hela med att såga ut en del av bakstycket så tven fick sticka ut bak.... fungerade det också...