tisdag 16 mars 2010

Måste alltid ...


















... ha nåt på G. Jag hade ett gäng galgar som var klädda i plast ... hugaligen så himla fult. Plasten skalades av och sedan målade jag dom istället. En galge fick snören och klädnypor eller klyper som vi säger här.

Storstädning i linneskåpet är alltid bra. Jag hittade en massa små dukar som aldrig har legat på nåt bord iaf inte hos mig. Sydde fast en duk på ett örngott och vips så blev det en helt ny kudde.

Framför burken blir det nåt enkelt som typ denna sjal i härligt mjukt och knutit garn.

Sista bilden ska föreställa en liten rund sak som kort och gott kallas Carina = ).

Nu ska jag ta mitt kaffe och gå ut och sätta mig i solen och har jag riktigt tur så kan det hända att jag får lite färg på näsan.

Kramar till er alla / Carina

19 kommentarer:

Hagbacken sa...

Å så mycket fint du visar...har en fix idé om att jag måste ha ett par mammelucker...kanstigt nog har jag inte skaffat några än, men det KOMMER....(såå fint som prydnad)

Kram på dig, njut av solen!

Vit som snö sa...

Så mycket fint! Jaa, visst är man som en pysslare o det är ju bara kul!!! Gillar din fina galge, mammeluckerna och sjalen också o sist men inte minst den lilla runda saken;)
Kram Cilla

Viveka i Bläckhornet sa...

Så härligt bilder. Älskar allt!
kollade runt i tidigare inlägg och måste säga att du är en enorm inspirationskälla. Tack snälla du för alla fina tips :)

Kika gärna in hos mig där jag har en finfin tävling på gång :)

Kram Viveka

Photo by Maria sa...

Så fina bilder.. Ja som alltid så klart :-)

Hoppas att du fått lite färg av den härliga solen.. :-)

Kram Mia

Päivi Fagerström, Hem & Trevligt sa...

Vilken härlig blogg...Galgarna var ett mycket bra tips, tackar för det. Själv har jag precis startat upp en blogg och hoppas att även den ska ge precis som din...inspiration. //Päivi Fagerström, Butik Hem & Trevligt i Bålsta

rustik charm sa...

Så fint:) Gillar verkligen din galge, kanske skulle ta och göra nåt liknande.

Ha en bra dag.
Kram Kristina

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Vad flitig du är och vad mycket fint du skapar. Kudden blev så ljuvlig. Ha det så skönt i solen.
Kram Raina

Rosor och Spetsar sa...

Snygga mamelucker och vilken bra ide med att förnya vanliga vita örngott med en fin duk.
Har tagit en liten fika i ett hörn av altanen som var snöfri.härligt.
Ha de
Annelie

Jacqueline @ HOME sa...

I love all of your photographs. The little picture frame is lovely.
Enjoy the sunshine. XXXX

Hildas Hem & Trädgård sa...

Påhittiga du!!
Vilka härliga idéer du har!

Ha en härlig tisdag kväll.
Kramar

Elzie sa...

Så jättefina mamelucker. Snyggt att titta på, men jag är glad att man slipper dom. Hade mamelucker när jag var liten och det var ingen höjdare. Dom var inte så fina som de här dock, mer åt det grisskära hållet, haha.

Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Vita små hjärtan sa...

Härligt härligt!!! Sooool!
Så fin galje.... Nu när vi packar och flyttar blir det mycke röja, hittade tre så söta gamla serveringsförkläden! Som jag totalt glömt att jag hade! Så glad jag blev!
Kram Agnetha

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad fina saker du fixat till!
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Evelina sa...

Åååååå!! Vad mycket fiiint du visar!!! Å, jag blir så inspirerad... Tack!

Kram Evelina

Helen sa...

Hej!
Du har verkligen pysslat och gjort fint. Ha det så skönt i solen med ditt kaffe.
Kram/Helen

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Jag fick då färg på kinderna igårmorse! Men inte av solen ska du tro... nä utav 27 härliga kall grader som bet som fasiken i ansiktet! Nåja våren kommer väl hit snart... typ då ni har klippt gräset 3-4 gånger!

Haha men goa du... det blir perfekt...men kom ihåg det rör sig bara om 70 spänn! Så du får absolut inte ge mig något dyrare!!!

Ha det gott Carina och ha nu en superhärlig helg!

KRAM Anita

Tessie sa...

Vilken bra idé med kudden! Den måste jag nog "planka" :-)

Kram Torparfrun

Inka sa...

Tja´Carina!

Grrrrrrr....så fint. Idé med galgen kommer jag sno av dig...om det är okej för dig?
Du är så sjukt uppfinningsrik och gör så fint...som alltid


Kram Inka

VIT SOCKERBIT sa...

Så fiffigt att sy fast en virkad duk på ett örngott. Kommer jag garanterat att härma!

Hälsningar från Emelie