tisdag 1 juli 2008

Regn, sol och semester


















Vilket semesterväder alltså, vet inte om man ska skratta eller gråta. I lördags hade vi värsta ovädret här hemma. Modemet brakade ihop och hemtelefon ja, den var ju bara att kasta. Tog en sväng till stan och expert idag för att köpa en ny men hör och häpna.....inte en enda telefon i sikte. Tror varenda Arbogabo hade hunnit före mig :) Jag har tagit in pioner och stoppat under glasklockan. Där måste dom trivas ser det ut som, inget vatten och ingen luft hur fasen kan man leva då?????? 5:e dagen och dom är lika fina än. Rakspegeln är gammal som gatan men jag tycker den är fin ändå. Det sägs att spegelbilden aldrig ljuger...det vet jag redan... men tittar man i just denna spegel så kan man ju undra från vilken planet man kommer ifrån :) Kolla in min glasklocka, endast 5 cm hög. Gillar den lilla sötnosen jättemycket. Ja, så har jag varit i Ullared då.Det var ju riktigt smart att övernatta.Bra stuga och mjuka madrasser. Denna gång blev det mest mjuka varor som hamnade i vagnen. Kläder, handdukar i massor,kuddar och lakan. En ljuslyckta/växthus hittade jag iaf, den var jag mest ivrig att få tag på. Har sett att flera av er har den. En lampa till vardagsrummet slank ner av bara farten oxå + lite småsaker. Imorron ska jag försöka sy mig nya gardiner nu när det äntligen är färdigtrustat i sovrummet.

Himla massa kramar till er alla / Carina

41 kommentarer:

P-lina sa...

Synd mer eran telefon.... det var tydligen inte bara du som drabbades ;-)
Tänk att pionerna kan överleva där inne...otroligt att dom är så vackra efter fem dar. Den pytteklockan var väldigt söööööt!!!

Ha det bra!Hälsn/P-lina

Stina sa...

Ja men då kommer jag och bor hos dig i sommar. Bra va?


Härliga bilder.:-)
Puss

Gårdsromantik sa...

Vad lyckliga telefonförsäljarna skall vara över åskoväder!

Verkar som att datorn klarat sig i alla fall?

Kram Maud

Anonym sa...

Hej!

Vilka fina saker du har , jag trodde jag hade sett allt hos dig men ack vad fel jag hade.Skönt att sovrummet är klart ska bli spännande att se.
Vilken härlig sommarbild du lagt till som start bild , man blir sugen att slå sig ner.
Ha en fortsatt bra semester , snart är det min tur ,när det fina vädret kommer ha ha ha
Kram Jessica

Änglahem sa...

Saknar dig med!!!!!
Har det så långtråkigt......lånat grannens dator en stund...

Må så gott i sommar värmen som äntligen kommit!
Kramar
Ulrika

AGENT 77 sa...

wow så fina bilder o sååå snyggt med sommar möbeln o allt du satt till oj oj så snyggt när jag såg de..nu har ju solen kommit o även till dig hoppas jag..

kramar E

vitating sa...

Sååå fin banner-bild!!
Du har någon annan layout, hela din sida/blogg är mycket bredare än min. Det måste bero på det. Jag har sandard mallen. Gör inget anna med bilden, lägger in från kameran o väljer a krympa bilden när jag laddar upp ny banner.

Sååå underbara bilder, du har et sååå ljuvlig hem at jag blir grön av avund!

kram Maria

Linneagården sa...

Aj, aj...vad med om liknande oväder förra året, inte kul.
Dina bilder är så fina & rakspegeln är sååå charmig, trots förvrängd spegelbild...

TÄVLING/UTLOTTNING inne hos mig
//madelene

junhe sa...

fint ögongodis! tack för titten/ mvh junhe

sabina sa...

Vilken otur! Vi har haft likadan påhälsning i våra telefoner men som tur var, tog den bara filtret!

Helt otroligt att pionerna kan leva där, det måste vara fukten som gör det... Den lilla lilla glasklockan är supersöt! Jättevackert stilleben! Visa gärna dina fynd!

Anonym sa...

hej carina.
vad fint du har gjort
kram lena

Marie Söderberg sa...

här fanns det mycket smått och gott. vilka härliga detaljer och saker du har i ditt hem..hit kikar jag med glädje in i framtiden.

ha en skön semester och sommar

marie

Hagbacken sa...

Hej Carina! Vad roligt att höra att jag inte är ensam då..och du 4040 är inte så "bara"...allt är relativt vet du..och din var ju fortf över normalvikten!

Du visar så mkt fint och nu blev jag så inspirerad..måste fråga..klockan fr jysk..har du köpt den cremefärgad el målat den? Ska ta fram penseln nämligen lite senare och blev sugen på att ge mig på min klocka likadan fr jysk....

Vad roligt att pionerna har hållit sig så länge...sämre m telefonen...teknikens värld är allt ett under..el vad säger du?*s*

Kram på dig//Linda

My Lovely Things sa...

Så trevlig bloggbild du har bytt till..

ja i Ullared kan man verkligen hitta kanonfynd..
blomsterhuset är så fint..

lilla glasklockan är så fin..vad fint att sätta en liten bricka under..det ska jag leta efter på loppisen en mini bricka..tack för tipset..
ha det så bra..
kram anna

MiaMaria sa...

Hej!

Har bara ett ord att säga om dina bilder....
VACKERT!!!!!!!

HA´en bra söndag!
MiaMaria

Solsjö - Under en vind sa...

Vad kul att en lykta/växthus kom hem till dig också...först hade jag en växt i min, nu är där ett stort ljus....

Sååå fina bilder, känsla av harmoni!

Ha det gott i sommaren! Kramar!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Nu är jag tillbaks!!!

Men gumman vilken superfin välkommstbild!!! Allt är sååå fint så jag tror jag svimmar här bakom datorn =) Men attan att du inte fick bort dom där jäkla tomrummen bredvid bilden. Ja jag förstår inte varför det blir så där???

Ja dom där pionerna måste ju vara vakuumförpackade =)

KRAAAAAM /Anita

IKT i min vardag sa...

Usch och fy för datorhaveri, jag har haft två på kort tid!
Så finfina bilder du visar!

Jag har mailat dig!

Kram

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vad trist med telefonen...

Men du, märkligt med pionerna! Blev sugen på att testa, men jag har ju inga pioner nu!!!
Jättefina bilder du visar, precis som du alltid gör! :)

Önskar dig en fin ny vecka!
Kram Hanna

Vardagslycka sa...

Men åh, så fin bild du har lagt in överst!
Vilka härliga dynor!
Lyktan/ växthuset är ju helt underbar! Låter kul med en Ullaredsvända, men jag får nog lugna mig till hösten.
Hoppas det har ordnat sig med telefonen.
Ha det gott!
Kram, Carina

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men goaste vännen!!! Ja jag blir så otroligt glad då jag helt plötsligt får ett paket...och med det sötaste sakerna i!!! Hihi ja jag listade nog ut att det kom från dig =)

Tack så hjärtligt Carina, det värmde mitt hjärta!!!!

PS. Hälsa duvan!

PUSS & KRAM
//Anita

Anonym sa...

Hej Carina,
jag vill bara tipsa om att du kan vinna ett set fattigmanssilver hos mej...
hälsningar
Annmarie

Mitt hvite hus sa...

Wow så flott blogg du ahr, har gjerne vært innom her før men vet ikke om jeg har lagt igjen et spor.

For en vask du har i det forrige innlegg. Den ble jeg virkelig foreslket i:=):=)

Herlig vakkert alt sammen:=)

Klem Kerstin

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Jamen fatta hur stolt jag är över min egen hammare plus alla finesser den har =) INGEN rör den!!!

Såklart Carina får du "låna" bilderna av mig!

Kramisar igen /Anita

MiaMaria sa...

Hej!

Du är allt bra rar du..tack!

Ha´en bra vecka!
MiaMaria

Lilla Blanka sa...

Hej!

Åh vilka bilder..fastnar redan från din banner...underbart!

Rakspegeln är ju preciiis en sån som jag söker med ljus o lykta efter..underbar!

Kram
Mia

My Lovely Things sa...

Hej!!
oja,självklart får du låna mina bider, det kändes väldigt kul att du ville det..
Men jag måste säga att du har väldigt vackra bilder med..som absolut passar i högerspalten..
speciellt dsn med blomman i silvriga såssnipan.så vackert..
ha en bra dag..
kram anna

Vit Spets sa...

Hallå där! tack för kommentaren...hoppas du har hittat en ny telefon...undra om det finns större glasklockor, för oss vuxna som ett sätt att hålla oss unga!!!
Vilken ljuvlig startbild - blir sugen att slå mig ned & dricka lite te - kanske en jordgubbspaj till, hiihi...
Ååå så snygga fönsterlådor du har till dina pelargoner - superfina! får jag fråga hur djupa & breda du gjort dessa??? Drivbänken va så tjusig den med...gissa om jag slängde upp datorn i ansiktet till min man...sådana vill ja ha! Han försvann så jag tror han gick till garaget....;-)
Kramis
//Siv

Madame Petite sa...

Hej lilla ängel!

Vad mycket det hänt på din blogg sen sist jag tittade in!

Vilken underbar presentationsbild du har... så somrig! Som tagen ur en bok!

Gillade verkligen ditt drivhus... och växthuset du fyndat på Ullared! Viss var det väl där... hmmm...

Jag har aldrig varit där!!! Måste åka någon gång jag också...

Kramar från Jenny

Vit Spets sa...

Tusen Tack, för beskrivning & mått!
Min kära man, Örjan han försvann in i garaget igår - jag har en känsla att jag snart får snygga blomlådor... ;-)
Tusen Tack!
Kramis
//Siv

Vit Spets sa...

Hej igen!
Glömde fråga ifall jag får lägga dig under mina favvobloggar?
Kramis
//Siv

Vit Spets sa...

Hej igen!
Terror på gång ;-) har mailat dig nu... visst jag lovar att visa blommlådorna sen - tydligen så slipade han ett gammalt rött bord i garaget, inte snickrade han än inte...men jag blir glad att han slipar oxå ;-)
Kramis
//Siv

Bella sa...

Vad var det för ljuslykta/växthus du köpte *nyfiken*

Störigt med telefonen...

Kram

Frida sa...

Hej!
Vad tråkigt med er telefon. Vädret kan man ju tyvärr inte styra över:-( Jättefint med pionerna i glasklockan och rakspegeln är ju bara så underbar!
Kram frida

MiaMaria sa...

Hej!

Så bra att skyltarna hittade till dig!!!!
VAd hade du tänkt låna för bild tro?????

HA´en bra torsdag!
MiaMaria

MiaMaria sa...

Hje!

det ska gå bra det!!!!!

HA´det så gott!

MiaMaria

Hjärtat Mitt sa...

Du har något att hämta inne hos mig.

Kram Mari i Marieholm

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej älskade vän!!!

Nu har jag länkat dig...hoppas att edt gick bra..*LER*

hoppas att du fann mycke roligt i Ullared.Ska dit om 3 veckor ...längtar.hittade en lika dan rakspegel som du har uppe på vår vind.I mycke dåligt skick men jag ska försöka fixa till den.

Kram i massvis.
Nilla

♥ Pia... sa...

Hej..har du fått ordning på tel/dator än...eller har du det tyst och skönt ..den lilla glasklockan såå söt..vilket arr. du gjort runt den ..himla fint...och rakspegeln..snygg.. kram..PIA

AGENT 77 sa...

vackra bilder som vanligt va fint!!Trevlig helg!!

kram E

lawn suits designs 2016 sa...

här fanns det mycket smått och gott. vilka härliga detaljer och saker du har i ditt hem..hit kikar jag med glädje in i framtiden. lawn dress design 2016 with price , gul ahmed lawn shirts 2016 with price ,