fredag 18 juni 2010

Olivträd ...

































... nummer 4, 5, 6 eller nåt sånt, jag har tappat räkningen på hur många jag har köpt och som jag sedan får kasta efter ett tag....grrrr. Ta bara snöflingan som jag inhandlat i år igen ... när 17 ska den blomma? Ser ni rosmarin då?... ja, jag säger inget om eländet = ( Hojta gärna till om ni vet vart man kan köpa gröna fingrar....det är 10 stycken jag vill ha eller det är nog bäst att ta 20 haha.

Sedan så har jag 8 stooora jasminbuskar som blir lusiga varje år. Ska nog kapa ner dom till hösten och ge dom en ny chans. Hittade iaf några lusfria kvistar som jag tog in. Doften är helt ljuvlig.

Gillar ju pallar i alla former och storlekar. Denna hittade jag på en loppis för 30 spänn och slog till.... hade ingen med svarvade spiror.

Imorron är det karneval i stan och en massa annat jippo ... ja, tom uppvisning. Nu är det träning och åter träning som gäller igen = )

Kramiz / Carina

18 kommentarer:

Vit som snö sa...

Jag har gett mej in på mitt andra olivträd nu, det första dog under vintern:( Men nu är det nya fullt av oliver! Känns ju riktigt häftigt! Hur det går med övervintring är en annan sak...
Löss, där är kryp jag avskyr! Hos mej blir alltid en fläder full av dom. Äckligt! Har du provat såpvatten och "tyngre artilleri"?
O råttor kring benen känns inge vidare heller, du gör rätt i att låsa om dej;)
Ha en fin helg! Kram Cilla

Änglarnas hus sa...

Tycker att de ser helt ok ut..om man jämför med mina olivträd..fattar aldrig vad jag gör för fel!!

Ha det så kul på karnevalen!!

Kramis Sanne!

Les Cotrions sa...

Gorgeous images in white and green! So fresh and Summer!
Vale

Villa König sa...

Great images! I love the white and green look in your post. Hugs Yvonne

Photo by Maria sa...

Hittar du gröna fingrar att köpa så hojta till.. Jag behöver med ett gäng ;-)

Kram Mia

Ett Vitare Hem sa...

Åh jag har inte ens vågat köpa mig ett för jag och blommor är inga vänner alls men jag vill så gärna ha ett....bara två veckor kvar till bloggträffen, ska bli så kul mailar ut lite info till veckan ;o)
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Hem och Harmoni Marie sa...

Såå fina bilder, helt ljuvliga..!

Ett tips på olivträd under vintern är att använda en blomsprayflaska, oftast är inomhusluften alldeles för torr för träden så lite extra fukt varje dag brukar hjälpa till :)

Ha en trevlig helg! Kram Marie

Jojo sa...

Skulle själv vilja ha ett oliv träd, men vågar mig inte på det.. Lider "gröna-fingrar-brist" jag med.. :( Tyvärr. Får till och med hjärtan på tråd att dö oh vissna på rekord tid

Kram Jojo

Husbilsresan sa...

Vilka underbara bilder! Jag har aldrig vågat mej på att köpa något olivträd, även om jag skulle vilja ha ett.Men jag har hört att dom är svåra och jag har inte heller dom där fingrarna man skulle behöva.
Ha det gött!
Kram/Gunn

Sirpa sa...

Hej Carina! Grönt är alldrig fel och blommorna ännu finare!
Pallen är jätte söt!
Har en trevlig söndag!
Kram Sirpa

Skomakartummen sa...

Det ser ut som du vore född med gröna fingrar... en bild säger mer än tusen ord *fniss* Har själv drömt om en olivträd med den dör väl så fort den kommer in i huset *ler* kram sari

MiaMaria sa...

Vilka fina bilder...och Olivträd skulle man ju vilja ha några stycken dina ser ju så fina ut......

HA en skön vecka Carina!

MiaMaria

Stina sa...

Hej gumman!
Jag kommer att skriva i den låsta bloggen under tiden jag har sommarlov från den andra.
Kram Stina

Evelina sa...

Tyvärr kan jag inte bidra med några tips för att få gröna fingrar när det gäller olivträd... Själv tar jag död på våra.. Kanske borde köpa ett i plast i alla fall.. ;)

Hoppas du får en härlig midsommar!
Kram Evelina

Vita små hjärtan sa...

Ja men visst!!! Va kul då ses vi!
Ha en trevlig midsommar!!!!!
Kram Agnetha

Sjabbig men chic sa...

Du är ju tuff ju som härdar på med olivträden. Jag har inte tordats köpa ett enda fast jag så gärna vill. Jag ser liksom pengarna, för de är ju rätt dyra, gå upp i rök. Men nu jädrar ska jag nog ta mod till mig och köpa ett. Jag menar kan tu ta ihjäl fem, sex stycken så törs väl jag pröva med ett;)

Stor kram
Lisa

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen!

Tack snälla för din hälsning!

Ja inte har jag några gröna fingrar heller men mitt olivträd har trots alla odds överlevt vintern och inte tappat nämnvärt många blad. Jag själv är mest förvånad :O

Ha en fin dag

Kram Viveka

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att det gick bra på karnevalen och att du haft en härlig midsommarhelg!

Mina äldsta olivträd är inne på sin tredje sommar och det enda jag gör är att vattna...alla bladen föll på senvintern men de tog sig igen när vårsolen kom.
Ha sköna dagar! Kram kram!