tisdag 5 januari 2010

Garn ...


















... i parti och minut. Jag köpte flera nystan för att göra några garntomtar. Herregud, dom blev ju rena skämtet..... skickades in i vedspisen med en jädrans fart.

Har länge velat sticka en trekantssjal men kan bara sticka aviga och räta och det blir inte lika snyggt som mönsterstickning. Jag vet att det finns bra beskrivningar så jag ska väl testa nån gång.

Jag har sett så fina pulsvärmare med små pärlor som bildar mönster. Hur i hela friden hamnar dom i själva stickningen? kan tänka mig att det är pärlor på en tråd som får löpa med. Måste nog forska vidare om detta haha. Jag stickade helt vanliga med en virkad kant.

På tal om virkning.... mormorsrutor kan jag nog virka i sömnen så det får nog bli det av allt garn jag köpte haha.

Himla massa kramar till er / Carina

42 kommentarer:

Théa & Linnéa sa...

Så fina saker du gjort! Inspirerande...
Ha en bra dag
/Karin

Ett Vitare Hem sa...

Men du jag tycker du lyckats få till en massa fina saker!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så fint du stickat och virkat.Ha det gott kram Aydan

Sköna o Gröna Ting sa...

Carina.., dina pulsvärmare såg ju hur mysiga och välstickade ut som helst, jättefina!
Själv har jag gett mig på mitt första projekt när det gäller stickning, min första halsduk börjar ta form:)
Jäklar vad jag spänner mig när jag får stickorna i mina nävar, kan bara sitta med det max en timme annars får jag kramp!!!

Ja ja..., alla är vi nybörjare i början, eller hur?!?!?
Ha en skön tisdag och ta väl hand om dig i kylan.
Kram
Marianne

Photo by Maria sa...

Sjalen är ju jättefin.. Jag funderar med på att sticka något sådant.. Stickade en mössa igår och skall göra en till i annan färg..

Kram Mia

Agnes och Vendela sa...

Så användbar sjal,och härliga pulsvärmare...håller med om att man nästan kan virka rutorna i sömnen!

Kram från Agneta

Fågel Blå sa...

Hej och godmiddag!
Jag tycker du lyckades väldigt bra med allt!
Hoppas du får en underbar Dag!
Kram Kathrine!

Stina sa...

Men, vad fint. Jag som önskar mig en vit mormorsfilt.:-) Kramis

Anonym sa...

Hejsan svejsan!

Så mycket fint du har gjort!
Verkligen jätte fint!
Ha en fin dag!
Kramar från Bodil på andra sidan plurret.

Emma sa...

**Vitt & fint, duktig du är**

Jacqueline @ HOME sa...

They all look beautiful. I am quite a creative peson but, I am hopeless at knitting. My sister is really good at it but , that particular gene was never passed down to me !! You carry on with knitting. You will get better and better. XXXX

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å du lyckas kanon bra.
Ha en skön Kväll.

Irene

Mitt hvite hus sa...

Så mye fint du har laget da... syns dette ble kjempebra jeg...

ha en fin uke..

klem Kerstin

pillan sa...

men oj det var en vacker sjal
vad duktig du är ..

katarina sa...

Hallå där!

önskar dig ett riktigt gott nytt år!

Hihi...mormorsrutor...vad ska det bli av dina??
Jag började virka sånna för ett par månader sen....(har haft ett låångt uppehåll nu)
Skulle minsann virka två likadana plädar...haha...det räcker inte ens till en kudde än....hihi....
kraaaaaaaaaaam

Alice sa...

heej hur gör man så att man får snöflingor på sin blogg?
snälla svara //Alicia

Alicia Bengtsson sa...

heej hur gör man så att man får snöflingor på sin blogg?
snälla svara //Alicia

min blogg :
http://aliciabengtsson.blogspot.com/

:)

Vita små hjärtan sa...

Hej Carina!!!
Tänk så fina bilder i allra vitaste vitt!!!
Ha en mysig kväll!
Kram Agnetha

AkH sa...

Jag blir så sugen på att lära mig virka bättre när jag ser allt detta!
Ha en fin helg!
Anna-Karin
hemochting

Golden&Vitt sa...

Du har ju stickat och virkat så fint!! Och mormors rutorna är ju bara för söta, åhh blir så sugen på att virka en pläd varje gång jag ser rutorna:)Har några rosa vita påbörjade ...nåndag kankse:)

Ängla vinet måste jag bara gå och leta efter,tack för tipset.

Godfortsättning/Annika

Blåbär och Mjölk sa...

Nämen åhhh nu blev jag avis! Vad du är duktig!!! Du är ju jätteduktig på att sticka. Inte behöver du lära dig det där andra du sa. Men jag kan förstå att det är kul att klura ut och få pröva något nytt! :)
Jag kan få för mig att virka någon duk eller så i bland. Men sticknig..det går inte. Bara lååånga halsdukar som man förr gjorde i skolan, hihi.
Men jag blev kär i dina pulsvärmare! Säljer du några..?
Tusen tack för rara kommentaren inne hos mig. Blev så glad för den!
Raggsocks kramar till dig / Åsa.

Min Skattkammare sa...

Hallå där! :o)
Riktig god fortsättning på dig också!
Men, har du knåpat ihop allt det där fina!? I så fall är kan du bättre än du själv fattar! ;o)
Hu....envis kyla, men så här vacker natur har man inte sett på många år.
Hoppas att året börjat bra!
Ha det så gott!
Kramis Kicki

Inka sa...

Åh, lika fiiina bilder som vanligt. Vitt och vackert och skönt för min själ.
Vad duktig du är och så mångkunnig.
Alltid lika kul att titta in hos dig gumman.

Trevlig fortsättning på det nya året.

Varma kramar

Inka

Cicci sa...

Hej!

Vilka fina bilder och fantastiskt fin sjal du har gjort. Var har du hittat mönstret till den? Skulle gärna vilja sticka en sådan själv. :-)

Ps. Kanonfin blogg du har. Ds.

/Cicci

. sa...

Hmm...Jag kan inte virka, men skulle bra gärna vilja lära mig. Kan sticka någotsånär, men vet inte om virkning är lättare eller svårare. Får väl ta reda på det. /Camilla

Hemmet Är Min Borg sa...

jättefina saker du har gjort,jag funderar oxå på detta med fina pärlor ,förstår inte hur man gör men fint är de
kram

A home far away sa...

Hjälp vad du är duktig!!

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

Kristin sa...

Hej!
Jag tycker din sjal ser himla fin ut. Skulle kunna tänka mig en sån själv :)
Trevlig blogg förresten! Har kikat lite på dina bilder... mmmmmmm :)
//Kristin

Änglahem sa...

Hej Carina,

Så himla mycket fint jag har haft att ta igen här, haft en mysig stund med kaffekoppen och din blogg!*tihi*

Blev väl jättebra din sjal! Jag ska nog *tror jag* ha en virkbeskrivning på en trekantsjal. Ska se om jag kan hitta den i min otroligt städade och mysiga pysselrum.....NOT! ordning alltså...står på listan. Fast det har det gjort ett bra tag.....ser "skiten" och vänder om och gör något annat istället*fniss*...liiite lat är jag nog i det läget*hrmm*

Ha det så gott!!
Kramar, Ulrika som är "back"...

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Oj så himla fina saker du gjort...själv är jag urusel på allt vad handarbete heter..i slöjden skulle vi sticka en halsduk..min liknade mest eiffeltornet:(
Vi syns på "fejjan" hörru!
Kramar Camilla

Nygammalt sa...

Hej! Vilken fin blogg och så fantastiskt duktig du är på att sticka och virka.

Kram.

Vit som snö sa...

Vilka vackra saker!
Skulle gärna ha vita vackra pulsvärmare och en vit fin sjal.
Även här virkas 1000-tals mormorsrutor men dina ser såå proffsiga ut!!!
Hur stor filt ska du göra?
Kram Cilla

Emilys vita dröm sa...

Hej på dig!

Vill bara informera dig om min nystartade blogg, jag bloggar om allt från inredning till annat som förgyller min vardag!

Just nu kan du se hur min lägenhet har förvandlats från ett fallfärdigt vrak till en ljus och mysig lite bo-plats!

Välkommen in! /Emily

Blogg: emilysvitadrom.blogspot.com

Vitaboet sa...

Nemen vilka små godbitar, helt underbara. Ha en fin helg. Kram Camilla

Emilys vita dröm sa...

Ja vitfärgen är min bästa vän, den funkar alltid! :)

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll!

Varma kramar Emily

Majas mammelucker sa...

Hej vännen!
Tack!! det kommer ett brev på posten till dig snart..
God fortsättning och hoppas du är nöjd med alla klappar från Tomten..hihi..har inte varit till susanne än men ska försöka ta mig dit då hoppas jag att du kan komma så får vi träffas lite eller att vi fixar en liten bloggträff här så vi kan prata bort några timmar ..det vore mysigt..
Ha nu en skön lördag kväll.
Kramar Maria

Anne sa...

Hej,
En sån underbar sida du har!
Hittade den när jag googlade på änglar och fastnade för din härliga blogg. Den ska jag sätta som favorit!
Kram och tack för dina fina tips!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Du är ju så otroligt duktig på att svinga med pinnarna gumman! Men jag måste erkänna att jag är så grymt le att jag verkligen hade velat se dessa garntomtar =D Ett gott skratt förlänger livet. Enligt maken kommer jag bli över 100 år!

Hoppas ni har haft en trevlig helg! Ja den är ju nu inte över ännu... men usch så tråkigt det är med söndagar.

KRAM Anita

hOMESWEETHOME sa...

Your photos are gorgeous ! I love white. Have a great week.

Vitt för själen sa...

Halloj!!

Tack så mycket.
Ja du har en väldans snajsig blogg du med ;)
Ja..jag tror du känner mamma..Stadsgården?
Där jobbar jag med- varannan helg =)
Må allra bäst..kram Sophia!

Granne med Selma sa...

Vilken fantastiskt fin blogg du har!

Ulrika - foto - Jonasson sa...

UNDERBARA ting du gjort!! =)

Vill oxå tipsa om en nystartad tävling hos mig..

http://uj76.blogspot.com/2010/01/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_22.html

..med chans att vinna 500kr att shoppa finfina smycken för!

Har även två andra pågående o minst lika braiga tävlingar i samarbete med två inredningsbutiker..de står till höger på min sida under "tävla hos Tant".

Trevlig helg! =)