måndag 25 januari 2010

Sicken liten fuling ...


















... jag hittade på loppis i lördags. 2 selmor och den blev iaf min. Kan nog bli rätt så hyfsad med ett par strykningar av den magiska färgen. Den får nog sin plats i badrummet med ett innehåll av ALLA mina piller = en ask alvedon = )

Halsduken är klar och den är riktigt gosig runt halsen. Vi skulle få kallare här hemma igen så det är lika bra att vira in sig ordentligt = )

Små tags har jag testat men fy fasen så svårt det var att få bokstäverna på en fin rad.... tänker inte ge upp så fler ska det bli.

Denna spetskrage virkade jag till mamma för säkert 20 år sen. Det finns inget mönster kvar men jag var ju bara tvungen att testa om det gick att virka av den. Jäss, det gick hur bra som helst så jag gjorde en till mig själv och en som jag tänkte ha en UTLOTTNING på. Vill ni vara med så lämna bara ett spår efter er. Dubbel chans om ni vill länka. Vi kör fram till SÖNDAG KL 12.00.

Kram på er alla / Carina

22 kommentarer:

. sa...

Wow, vilket fint skåp! Det har potential, helt klart. Tävlar gärna hos dig. Antar att jag ska länka? Ja, det gör jag iaf. Kram, Camilla

Livet på Vestergård sa...

Jag är gärna med och tävlar :) Länkar gör jag också i fall man får dubbla chanser.
Ha det bra! Kram Kicki

Therese Sagstedt sa...

Härligt med lite roliga fynd, kan bli fint med lite färg :D Jag är gärna med och tävlar länkar från mig, kramar Therese

Jacqueline @ HOME sa...

What beautiful things...the scarf that you have knitted and the crocheted collar that your mother did...just gorgeous.My translator didn't work but, I think that I'm entering a giveway !! XXXX

Sköna o Gröna Ting sa...

Här kommer massutskicket jag lovade i mitt senaste inlägg..., TÄVLING pågång, vill du vara med????
Har du redan hunnit anmäla dig så önskar jag dig Lycka till i tävlingen:)

Ha en underbar måndagskväll och ta väl hand om dig!!!
Kramar i massor...
Marianne

Ljuva Drömmar sa...

Vilket gulligt skåp du hittat. Jag antar att den magiska färgen är vitt och isf tror jag det blir super!

Självklart vill jag vara med i din tävling och jag har även länkat till dig ifrån mig.

Kram Maria!

Helene sa...

Loppisar och aktioner kan man nog aldrig få nog av:).. jättefina handarbeten du har gjort.. vita överkastet är underbart...

Johanna sa...

Jättefin krage. Jag är jättegärna med och tävlar. Länkar till dig också. MVH Johanna

Vit som snö sa...

Det där skåpet blir suuuperfint i vitt, du rymmer ju plåster också förutom Alvedon;)
O halsduken, vilken ullig gullig sak!
Man KAN ju ha tur 2 gånger så den kragen vill jag ju såklart tävla om;)))
Kram Cilla

lottens vita och gröna sa...

hej goa carina!!! du det skåpet kan jag tänka mig blir helt superduper, bra fynd!!!! vacker och underbar halsduk där och spetskragen då, jisses du är ju helt otoligt grymt duktig carina!!!

varmkram lotten

Rummet för välbefinnande sa...

Jag har också varit på loppis och fyndat så nu ska vitfärgen fram. Ja, det där skåpet kommer ju att bli jättefint alltså. Så gillar jag halsduken, så gosig den ser ut.
Du är ju helt otrolig på att kunna ta upp ett mönster sådär och prova dig fram. Kragen är underbar och jag vill jättegärna vara med och tävla om den. Länkar gör jag, också sitter jag här sen och håller tummarna som bara den......
Ha det gott!

Hagbacken sa...

Klart jag vill vara med och tävla! Vad fantastiskt duktig du är på att sticka/virka....ser så perfekt ut :)

Kram Linda

Gammelbålsta sa...

Hej!
Skåpet kommer att bli jättegulligt i ditt badrum. Är gärna med och tävlar. Ha en riktigt bra dag. Kram Aydan

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Hej du goa!
Skåpet kommer att bli kanonfint! *Potential*!!
Självklart vill jag ju vara med & tävla! Länkar!

Kramar Camilla

Anonym sa...

Vilket fint skåp det kommer att bli kanonbra!

Är gärna med och tävlar med en lott!

Ha det bra!

Mvh Renate
wretefelt@hotmail.com

Vita små hjärtan sa...

Hej Carina!
Gulligt skåp!!!
Så klart vill man vara med o pröva lyckan!!!!
Ha en mysig kväller!
Kram Agnetha

Solsjö - Under en vind sa...

Perfekt medicinskåp! men som sagt, med vit färg förstås!:)

Ha en bra dag! Kram!

Madame Petite sa...

Skåpet är ju super... det kommer bli en riktig läckerbit när du målat det! Ska det lilla korset/pluset vara i någon annan fär? Jag hade målat det grått tror jag... eller klassiskt rött bara för att skoja till det lite.

Tävlar gärna och din länk ligger hos mig sen lååååångt tillbaka :)

Kram från Jenny

ANNIKA sa...

Skåpet blir helrätt om du målar det vitt....
Jag vill vara med och tävla ...
gustafsson.57@hotmail.com

Tessie sa...

Den blir säkert super med lite färg på :-)
Hoppas att vi får se slutresultatet!

Kram Torparfrun

Anonym sa...

Hejsan! Måste tagsen ha orden i rak rad då? Jag tyckte att den du visar var jättefin!!! Verkligen!!!
Väntar med spänning på att få se fler :) Och när jag ändå är här är jag GÄRNA med och tävlar, har ju dock ingen blogg...
Kramar från Tina (fifi93)

Love and be proud sa...

Tack för besöket, håller tummrna för dig!!! :) Självklart vill jag delta i din utlottning oxå!! Kram...